آلمانی
در دیدار با معاون «مرکز تئوری تطبیقی و علوم فرهنگی دانشگاه پادربورن» تاکید بر همکاری پژوهشگاه با دانشگاه پادربورن آلمان در دیدار رئیس اداره بین الملل پژوهشگاه و رئیس پژوهشکده فلسفه و کلام با معاون «مرکز تئوری تطبیقی و علوم فرهنگی دانشگاه پادربرن» بر همکاری های علمی پژوهشگاه و مرکز تاکید شد.

به گزارش اداره بین الملل مرکز همکاری های علمی و بین الملل، در ابتدای این جلسه، حسن عبدی پور مدیر اداره بین الملل، به ظرفیت ها و زمینه های همکاری با دانشگاه پادربورن پرداخت و تاکید کرد که  با توجه به دغدغه های مشترک طرفین در کارآمدی متون دینی و اهتمام به عقلانیت در الهیات، زمینه سازی جهت انجام فعالیت های مشترک یک ضرورت است. وی همچنین به این نکته اشاره کرد که همکاری اساتید دانشگاه پادربورن در همایش بین المللی «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» می تواند سرآغاز توسعه همکاری های مشترک باشد.

دکتر ابراهیم علیپور نیز به تشریح برنامه ها و اهداف پژوهشکده فلسفه و کلام پرداخت و همایش بین المللی «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» را یکی از زمینه های همکاری دو طرف دانست. وی انتشار فصلنامه علمی - پژوهشی به زبان انگلیسی و فارسی را از برنامه های در دست اقدام پژوهشکده دانست و یادآور شد که محتوای علمی شماره اول آن آماده شده است و تا چند ماه آینده چاپ می گردد. رئیس پژوهشکده فلسفه وکلام گفت: این پژوهشکده از مشارکت اساتید دانشگاه پادربورن برای ارائه مقاله در این فصلنامه و  نگارش مقاله برای همایش جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت استقبال می کند.

در ادامه پروفسور هلگا کولمان اظهار داشت: من از طرف موسسه الهیات تطبیقی دانشگاه برای ارائه مقاله در کنفرانس الهیات مدرن با رویکرد تطبیقی به ایران دعوت شدم و خوشحال هستم که با مرکز تخصصی شما آشنا شدم.

وی بیان داشت: ما در دانشگاه پادربورن در خصوص الهیات مدرن کار می کنیم  و خیلی هم خوشحال هستیم که با ایران و کشورهای اسلامی ارتباط داریم. به این دلیل که اعتقاد داریم که هر کسی از منظر خود با مدرنیته مواجه می شود و در واقع دیدگاه خود را در این زمینه تبیین می کند و این امر می تواند موجب تقویت مطالعات تطبیقی شود.

پروفسور کولمان در ادامه اظهار داشت من حاضرم مقاله ای را با موضوع دیدگاه پروستان درباره نفس و بدن ارائه دهم.

وی تصریح کرد: ارتباط رسمی بین پژوهشگاه و دانشگاه بیید از مسیر رسمی صورت پذیرد و توضیح داد که  دانشگاه پادربورن چندین دانشکده دارد از  جمله:

دانشکده مطالعات فرهنگی که این دانشکده چند موسسه دارد از قبیل: الهیات پروتستان، الهیات کاتولیک و الهیات اسلامی است که ایشان مدیر موسسه الهیات پروتستان هستند آنان فن اشتن مدیر الهیات کاتولیک هستند و حوزه الهیات اسلامی که هنوز به بخش تبدیل نشده و خانم مونا ططری مدیریت آن را به عهده دارد و تلاش می کند آن را فعال کند.

منبع: دبیرخانه مجمع اندیشمندان ایران و جهان عرب
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما