ایران و تونس
در حاشیه همایش بین المللی گفتگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب در بغداد دیدار و گفتگوی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و رئیس مرکز مسارات الفلسفیه و الانسانیات تونس دکتر لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در حاشیه برگزاری اجلاس جایگاه اندیشه های فلسفی در گفتگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب در بغداد با دکتر فوزی العلوی رئیس مرکز مسارات الفلسفیه و الانسانیات تونس دیدار و گفتگو کردند. دکتر فوزی علوی در این دیدار گزارشی از فعالیت مرکز مسارات الفس ارائه نمودند.  استاد فلسفه دانشگاه زیتونیه تونس، توسعه دانش فلسفی را از نیازهای اساسی مجامع دانشگاهی در حوزه علوم انسانی دانست و خواهان همکاری علمی پزوهشگاه درتوسعه دانش فلسفی بر اساس اندیشه های حکمت متعالی شدند.
دکتر لک زایی نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از فعالیت های مرکز مسارات، بر ضرورت تعامل بین مراکز فلسفی ایران و تونس  اشاره نمودند و قول مساعدت دادند تا در زمینه های الکترونیکی نمودن کتب و فصلنامه ها و قراردادن آین آثار در پژوهان و همچنین برگزاری دوره آموزشی فلسفه ملا صدرا در پژوهشگاه با مرکز مسارات همکاری داشته باشند. 
دکتر لک زایی اجرایی شدن این دو فعالیت را مبتنی بر درخواست کتبی مرکز مسارات از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و انجام امور هماهنگی و اعزام  گروه علمی با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در تونس و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دانستند. 
 
منبع: دبیرخانه مجمع اندیشمندان ایران و جهان عرب
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما