تونس
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می کند. برگزاری کارگاه های « حکمت متعالیه ، حکمت سیاسی متعالیه و عرفان» برای اساتید تونسی در راستای همکاری های علمی و بین الملل، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی میزبان اساتید و اندیشمندانی از کشور تونس برای شرکت در کارگاه های مرتبط با حکمت متعالیه ، حکمت سیاسی متعالیه و عرفاناز دهم تا هفدهم بهمن ماه است.

به گزارش دبیرخانه مجمع اندیشمندان ایران و جهان عرب ، این اساتید به مدت هفت روز و به دعوت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قم حضور دارند و ضمن شرکت در کارگاه ها و نشست های پژوهشگاه، دیدارهایی را با شخصیت های دینی و اماکن مذهبی و تاریخی دارند.

در این مدت، در مجموع پنج کارگاه با عناوین  «تاریخ تصوف و عرفان» استاد محمد سوری،  «اهم مسائل عرفان نظری» استاد حجت الاسلام و المسلمین حسن رمضانی،  «حکمت متعالیه» (کلیات وجود شناسی فلسفه ملاصدرا و نسبت آن با سایر مکاتب فلسفی و عرفانی و کلامی) دکتر ابراهیم علیپور و  وجوه سیاسی حکمت متعالیه، دکتر شریف لک زایی برگزار می شود. همچنین جلسات علمی  و تخصصی با عنوان «تمایزات مردم سالاری اسلامی از مردم سالاری لیبرال با رویکرد فلسفه سیاسی» با حضور حجت الاسلام احمد واعظی و «حکمت متعالیه و علوم اجتماعی» با حضور استاد پرسانیا در مجمع عالی حکمت برگزار نشد.
 

در  حاشیه این کارگاها و جلسات، دیدار با حاج سید جواد شهرستانی نماینده محترم حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مدظله العالی)، حضرت آیت الله سبحانی، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی و بازدید از کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی، مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) و منزل ملاصدرا در کهک برخی از برنامه های جانبی این اساتید است.  

شایان ذکر است که اساتید تونسی مدعو از موسسه للداراسات الفلسفیه و الانسانیات می باشند که در حوزه علوم اسلامی و فلسفی مشغول تدریس هستند.

 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما