دبیرخانه مجمع اندیشمندان
گزارشی از وضعیت تامین محتوای همایش گفتگوی فرهنگی در چشم انداز تمدنی ایران و جهان عرب دکتر رسول نوروزی مدیر گروه پژوهشی مطالعات تمدنی در جلسه ای با آقای عبدی پور رئیس اداره بین الملل مرکز همکاری ها، به تشریح وضعیت تامین محتوای همایش گفتگوی فرهنگی در چشم انداز تمدنی ایران و جهان عرب ارائه داد. به گزارش اداره بین الملل مرکز همکاری ها دکتر نوروزی در این دیدار گفت: در راستای این همایش 6 هم اندیشی  با عنوان های «میلیتاریسم و آینده سیاسی جهان اسلام»، «تاثیر دوگانه استقلال و وابستگی نظام سیاسی در ایران و جهان عرب بر چشم انداز تمدنی آنها»، «چشم انداز تصوف سیاسی در ایران و جهان عرب»، «بحران جمعیت در چشم انداز تمدنی ایران و جهان عرب»، «آینده عربستان» و «ظرفیت سنجی کشورهای جهان اسلام بر پایه نظریه قطب فرهنگی در موسسه فتوح اندیشه» از سال 96 تاکنون برگزار شده است. 
وی در تشریح وضعیت چکیده ها و مقالات دریافتی گفت: کل چکیده های دریافتی 115 مورد بوده که از آنها 45 مورد تایید شده و از کل 34 مقاله دریافتی 15 مقاله فارسی و 19 مقاله عربی و علاوه بر اینها 10 عنوان مقاله نیز، مقالات سفارشی بوده اند. 
مدیر گروه پژوهشی مطالعات تمدنی در ادامه به فعالیت های انجام شده جهت بهتر برگزار شدن همایش پرداخت که اهم آنها مباحث مالی مربوط به همایش، پیشنهادها و چالش های پیش رو بودند و به برخی از پیشنهادها از جمله تلاش برای بارگذاری مقالات در ISC، ایجاد زمینه برای حضور حداکثری نهادهای علمی موجود در قم در همایش و امکان چاپ مقالات در فصلنامه¬های معتبر پرداخت. 
در این جلسه آقای عبدی پور دبیر اجرایی همایش اظهار داشت: لازم است هر چه زودتر کمیته علمی همایش جهت تعیین پنل ها  و زمان قطعی برگزاری همایش و درج مقالات در فصلنامه های علمی برگزار شود. 
دکتر عبدی پور مسئول دبیرخانه مجمع اندیشمندان ایران و جهان عرب در خصوص میهمانان خارجی بیان داشت.: دبیرخانه مجمع تلاش خواهد کرد که تعدادی از شخصیت های علمی جهان عرب را به این همایش دعوت نماید. 
در پایان جلسه با توجه به ثبت مقالات در سامانه ISC مقرر شد که همایش در خردادماه برگزار شود و تعیین دقیق این همایش به  جلسه کمیته مربوط به همایش  محول شد.
 
منبع: دبیرخانه مجمع اندیشمندان ایران و جهان عرب
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما