اندیشه ملل
حسن محمدی – مدیر موسسه اندیشه ملل و اندیشه نور: تبلیغ به شیوه نوین برای عموم در میان کشورهای غیرفارسی زبان در دیدار «حسن عبدی» دبیر مجمع اندیشمندان ایران و جهان عرب با «حسن محمدی تبار» مدیر موسسه اندیشه ملل و اندیشه نور، تبلیغ به 20 زبان به شیوه های نوین در میان عامه مردم را از اهداف بلند مدت این موسسه بر شمرد. به گزارش دبیرخانه مجمع اندیشمندان، گرایش این مرکز، بیشتر عموم مردم به 20 زبان پرطرفدار بوده است تا نخبگان. متاسفانه در خصوص تبلیغ اسلام اعتدالی و عقلانی برای عموم مردم در خارج کشور فعالیت کمی صورت گرفته است. وی در ادامه گفت:  با توجه به سفرش در سال 81 به مکه، به ضرورت معرفی بیشتر اسلام میانه در سطح بین الملل پی برد و پس از بازگشت با همکاری مصطفی العالمیه، موسسه ای را با این هدف در سال 84 به ثبت رساند. 
مدیر موسسه اندیشه ملل و اندیشه نور افزود: پس از راه اندازی موسسه، با حمایت یک تیم اقتصادی قوی از طریق بخش خصوصی حمایت مالی موسسه صورت گرفت تا با این روش موسسه وابستگی به نهاد دولتی نداشته باشد و به طور مستقل فعالیت هایش را انجام دهد و از سال 90 فعالیت های موسسه جدی تر شد. 

محمدی تبار تصریح کرد: از آنجایی که تولید محتوا برای طلاب خارج از کشور، نیاز به ترجمه به زبان مقصد داشت و ترجمه ها هم دارای نواقص زیادی بودند، در نتیجه موسسه تصمیم گرفت ابتدا محتوای فارسی تولید کند. محتوای دینی هر کشور هم متفاوت از هر کشور و با توجه به نیاز آن کشور بوده است. 
پس از انتخاب محتوا، طلبه هایی  از کشورهای مقصد انتخاب شدند و کار ترجمه توسط خود آنها صورت گرفت. شورایی هم  از همان کشورها، مسئولیت بررسی ترجمه ها را مورد بررسی قرار دادند تا پس از تایید به صورت متنی در سایت بارگذاری شوند. 
تولید محتوای متنی که به پایان رسید، برای هر موضوع یک ویدئوی ده دقیقه ای توسط طلاب همان کشور تهیه شد و تاکنون 500، 600 برنامه ده دقیقه ای برای 5 زبان آماده و در سایت بارگذاری شده است. 
دیگر فعالیت های موسسه، آموزش در فضای مجازی هم، در سایت و  شبکه های اجتماعی بوده است و محتوای به سه صورت «متن»، «ویدئو» و «صوت» در سایت بارگذاری می شود. 
علاقمندان پس از ثبت نام در سایت، دوره های آموزشی مورد علاقه را می گذارند و پس از آزمون، به عنوان مبلغ می توانند مشغول فعالیت شوند. آموزش هم به این صورت است که هر روز پس از مطالعه دروس مربوطه در پایان همان روز، طلبه ها به صورت آنلاین می توانند سوالات خود را از استاد مربوط به همان درس دریافت دارند. 
 تاکنون در خصوص 5 زبان این فعالیت ها انجام گرفته و بازتاب بسیار خوبی داشته است  و در برنامه های آینده، 15 زبان دیگر از اهداف آموزش می باشد. 
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با همکاری این موسسه و پژوهشگاه زمینه آموزش 15 زبان دیگر با توجه به ظرفیت های پژوهشگاه فراهم شود. 
نشانی وبسایت این موسسه www.AndisheMelal.com می باشد. 
 
منبع: دبیرخانه مجمع اندیشمندان ایران و جهان عرب
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما