تفاهم نامه
با انعقاد تفاهم نامه همکاری: افزایش همکاری های پژوهشی و بین المللی پژوهشگاه و دانشگاه ایلام در راستای افزایش تعاملات علمی و بین المللی و همکاری اعضای هیئت علمی و محققان پژوهشگاه با مجامع بین المللی، تفاهم نامه ای بین رئوسای پژوهشگاه و دانشگاه ایلام با همکاری اداره بین الملل مرکز همکاری ها در مردادماه منعقد شد. به گزارش اداره بین الملل مرکز همکاری های علمی و بین الملل، دکتر نجف لکزایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دکتر محمد علی اکبری رئیس دانشگاه ایلام با امضای این تفاهم نامه، زمینه همکاری این دو مرکز را  در برخی محورهای پژوهشی و ارتباطات و بین الملل به مدت 5 سال با یکدیگر فراهم کردند. 
محورهای پژوهشی همکاری طرفین شامل 1. اجرای طرح های پژوهشی مشترک؛ 2. مبادله طرح های تحقیقاتی؛ 3. برگزاری کارگاهای پژوهشی؛ 4. تهیه، تدوین و ترجمه متون عملی طرفین؛ 5. طراحی و تامین محتوا و همکاری در برگزاری کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره، نشست های علمی، سخنرانی، میزگرد، گردهمایی و همایش های تخصصی مورد توافق طرفین؛ 6. دعوت از اساتید و متخصصین طرفین برای ارائه مقالات علمی و شرکت در گردهمایی های علمی؛ 7. همکاری در بازدید اساتید، محققین و دانشجویان از موسسات طرفین و 8. همکاری در زمینه نشر مشترک کتب، نشریات، ویژه نامه های علمی و همکاری در زمینه انتشار دیجیتال آثار  خواهد بود. 
همچنین در این تفاهم نامه، مقرر شده است که این دو مرکز در 4 محور با یکدیگر در محورهای ارتباطات و بین الملل با یکدیگر همکاری داشته باشند که شامل 1 . همکاری در دعوت از اندیشمندان و شخصیت های علمی – فرهنگی دیگر کشورها و نیز حضور اعضای هیئت علمی و محققان طرفین در مجمع علمی جهانی به طور مشترک، 2. همکاری در فرایند عضویت طرفین در سازمان ها ونهادهای بین المللی 3. همکاری و مشارکت در نشر اندیشه های اسلامی 4. همکاری  در معرفی آثار و ظرفیت های علمی طرفین از طریق سایت و بروشورهای تبلیغاتی و ... خواهد بود. 
 
منبع: دبیرخانه مجمع اندیشمندان ایران و جهان عرب
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما