قم
در راستای برگزاری همایش بین المللی مدیران گروه های عربی دانشگاه های جهان نشست مقدماتی رئوسای اداره بین الملل پژوهشگاه و گروه عربی دانشگاه اصفهان با معاون آموزش حوزه علمیه قم جلسه مقدماتی رئوسای اداره بین المللی پزوهشگاه و گروه عربی دانشگاه اصفهان با معاون آموزش حوزه علمیه قم به منظور برگزاری هر چه بهتر همایش بین المللی مدیران گروه های عربی دانشگاه های جهان در مرکز مدیریت حوزه های علمیه قم برگزار شد. به گزارش اداره بین الملل مرکز همکاری ها، در ابتدای این دیدار، دکترعبدی پور به اهمیت همکاری حوزه علمیه و مراکز علمی و پژوهشی وابسته با همایش بین المللی مدیران گروه های عربی جهان جهت تقویت مرجعیت علمی ایران در زبان و ادبیات عربی و تعامل فرهنگی با گروه های عربی دانشگاه های جهان پرداختند.
وی همچنین به سابقه  درخشان حوزه های علمیه در تعمیق و تولید نظری در عرصه ادبیات و زبان عربی اشاره نموده و خواستار شناسایی ظرفیت های مراکز حوزوی ونقش سازنده شان درحراست از میراث ادبی اندیشمندان وآموزش طلاب به زبان عربی محاوره ای  شدند و اظهار داشتند در این همایش می بایست از همه ظرفیت مراکز حوزوی استفاده نمود ولازمه این کار ساماندهی وبازخوانی ظرفیت های حوزوی براساس نظام ها و ساختارهای دانشگاهی است 
در ادامه دکترخاقانی مدیر گروه زبان عربی دانشگاه اصفهان ابراز داشتند: «تاکنون 7دوره همایش مدیران گروه های عربی داخل کشور برگزار شده است.  پس از این دوره ها، به این نتیجه رسیدیم که این تجربه را بین المللی کنیم . این همایش داری مجوز از وزارت علوم  ، تحقیقات و فناوری و مورد حمایت یونسکو و آیسسکو  است و در پایگاه استنادی جهان اسلام نیر به ثبت رسیده است. 
دکتر رستم نژاد معاون آموزش حوزه علمیه قم نیز گفتند: مدیریت حوزه علمیه اهمیت بسیار زیادی برای ارتباطات بین المللی قائل است تا جایی که در ساختار خود مرکز ارتباطات و بین الملل تعبیه نموده است . ایشان ضمن تاکید بر اهمیت این همایش، به وسوسه انگیز بودن آن برای مخاطبان برای شرکت و ارائه مقالات پرداختند  و اعلام کردند که حوزه آمادگی  دارد که در حوزه های نمایشگاهی، ایراد سخنرانی، کمیسیون ها، چاپ و نشر حضوری فعال داشته باشد. 
شایان ذکر است که همایش بین المللی «مدیران گروه های عربی دانشگاه های جهان» در اردیبهشت سال 98 در دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما