مشاوراموربین الملل«دکترطهرانچی» دردانشگاه آزاداسلامی قم مطرح کرد: ااستفاده ازشبکه عظیم دانشگاه آزادبرای ایجاد«تمدن اسلامی»
مشاوراموربین الملل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکیدکرد:برای ایجادتمدن اسلامی ازشبکه عظیم دانشگاه­ آزاداسلامی درجهان اسلام استفاده می­کنیم وتاکنون با۲۲۰ دانشگاه دنیا قراردادهمکاری­ منعقد شده است.
بررسی اقدامات دبیرخانه‌های گفت‌وگوهای فرهنگی در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها
اقدامات دبیرخانه‌های گفت‌وگوهای فرهنگی در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، روز یکشنبه 31 شهریور با حضور مدیران، معاونین و کارشناسان سازمان و دیگر نهادها در محل سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.
عضویت مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه در مجمع اندیشمندان ایران و جهان عرب
رئیس «مجمع بین المللی اساتید مسلمانان دانشگاه ها» روز سه شنبه 26 شهریور ماه به ارسال نامه ای به رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، آمادگی این مجمع را برای عضویت در مجمع اندیشمندان ایران و جهان عرب اعلام کرد.
دبیرکل مجمع اندیشمندان ایران و جهان عرب خطاب به دبیر نخستین همایش بین المللی مدیران گروه های عربی جهان:امیدوارم با اهتمام ویژه جنابعالی چنین فعالیت های راهبردی استمرار یابد.
دکتر نجف لک زایی دبیر کل مجمع اندیشمندان ایران و جهان عرب طی نامه ای خطاب به دکتر خاقانی دبیر کل نخستین همایش بین المللی مدیران گروه های عربی جهان از برگزاری این همایش تشکر و قدردانی کرد.
با حضور رئیس دبیرخانه مجمع اندیشمندان ایران و جهان عرب برگزار شد.همایش بین المللی مدیران گروه های عربی جهان در اصفهان
نخستین همایش بین المللی مدیران گروه های عربی جهان با حضور استادان و محققان بیش از 11 کشور جهان و بیش از 200 نفر از پژوهشگران و تحلیل گران زبان جهان در تالار امام دانشکده زبان های خارجی دانشگاه اصفهان از چهارم تا پنجم اردیبهشت ماه در دانشگاه اصفهان برگزار شد.
کتاب «روشنفکران جهان عرب» به همت موسسه فرهنگی ترجمان انتشار یافت
به گزارش دبیرخانه مجمع اندیشمندان ایران و جهان عرب، کتاب «روشنفکران جهان عرب» با پژوهش مسعود فکری و همکاران و نگارش مریم صالحی منتشر شد.
تمدن سازی نوین اسلامی براساس اشتراکات دینی جوامع مسلمان
دکتر حسن عبدی پور، مسئول دبیرخانه مجمع اندیشمندان ایران و جهان عرب، از جمله مهمانان ویژه شرکت کننده در دهمین همایش بین المللی سیره علوی بود که چهارشنبه، هشتم اسفندماه، به میزبانی دانشگاه لرستان و با پذیرش نزدیک به 170 مقاله برگزار شد.
در دیدار با معاون «مرکز تئوری تطبیقی و علوم فرهنگی دانشگاه پادربورن» تاکید بر همکاری پژوهشگاه با دانشگاه پادربورن آلمان
در دیدار رئیس اداره بین الملل پژوهشگاه و رئیس پژوهشکده فلسفه و کلام با معاون «مرکز تئوری تطبیقی و علوم فرهنگی دانشگاه پادربرن» بر همکاری های علمی پژوهشگاه و مرکز تاکید شد.
مسؤول دبیرخانه مجمع اندیشمندان ایران و جهان عرب تشریح کرداهداف و برنامه های مجمع اندیشمندان ایران و جهان عرب
حسن عبدی پور مسؤول دبیرخانه مجمع اندیشمندان ایران و جهان عرب به تشریح اهداف و برنامه های این مجمع در آینده پرداخت و گفت: هدف از برگزاری (نشست ها و کارگاه ها علمی با حضور اندیشمندان جهان عرب ) این است که ما به کمک نخبگان جهان عرب، امت اسلامی را با محتواهای اسلامی، بیشتر آشنا کنیم. بدیهی است هر مقداری که بتوانیم فلسفه و اندیشیدن را در جهان اسلام تقویت کنیم به همان مقدار عرصه بر افراط گرایی و سلفی تنگ تر خواهد شد.
دیدار هیئت اساتید دانشگاه های کشور تونس با حضرت آیت الله العظمی جعفر سبحانی
با همکاری اداره بین الملل مرکز همکاری های علمی و بین الملل پژوهشگاه، اساتیدی از دانشگاه های تونس با حضرت آیت الله العظمی سبحانی دیدار و گفتگو کردند.
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می کند.برگزاری کارگاه های « حکمت متعالیه ، حکمت سیاسی متعالیه و عرفان» برای اساتید تونسی
در راستای همکاری های علمی و بین الملل، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی میزبان اساتید و اندیشمندانی از کشور تونس برای شرکت در کارگاه های مرتبط با حکمت متعالیه ، حکمت سیاسی متعالیه و عرفاناز دهم تا هفدهم بهمن ماه است.
برگزاری پیش نشست همایش بین المللی گفتگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب به میزبانی گروه همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه لرستان
پیش نشست همایش بین المللی گفت­گوهای فرهنگی در چشم انداز تمدنی ایران و جهان عرب، با هدف تقویت زمینه­ های گفت¬وگوی بین ایران و جهان عرب، با حضور رئیس اداره بین­ الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و به میزبانی گروه همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه لرستان برگزار شد.
در دیدار رئیس اداره بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با رِئیس دانشگاه لرستانامضای تفاهم نامه همکاری مشترک پژوهشگاه با دانشگاه لرستان
رئیس اداره بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، در پیش نشست همایش بین المللی گفتگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب در روز دوشنبه با رئیس دانشگاه لرستان، دیدار و گفتگو کرد.
در راستای همایش گفتگوهای فرهنگی در چشم انداز تمدنی ایران و جهان عرب برگزار شد. برگزاری هفتمین پیش نشست با عنوان «عرصه های گفتگوهای نخبگانی» در دانشگاه حضرت معصومه قم
در راستای برگزاری همایش گفتگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب، روز سه شنبه 27 آذرماه هفتمین جلسه هم اندیشی با عنوان «عرصه های گفتگوهای نخبگانی» در سالن همایش دانشگاه حضرت معصومه قم برگزار گردید.
در راستای برگزاری همایش بین المللی گفتگوهای فرهنگی در چشم انداز تمدنیبرگزاری پیش نشست یک روزه باعنوان «زمینه‎های گفتگوی فرهنگی ایران و جهان عرب» در دانشگاه لرستان
مرکز گروه مطالعات تمدنی به همراه دانشگاه لرستان، پیش نشستی را در راستای برگزاری پیش‎نشست‎های علمی مرتبط با همایش بین‎المللی گفتگوهای فرهنگی در چشم‎انداز تمدنی ایران و جهان عرب، برگزار می کنند.
گزارشی از وضعیت تامین محتوای همایش گفتگوی فرهنگی در چشم انداز تمدنی ایران و جهان عرب
دکتر رسول نوروزی مدیر گروه پژوهشی مطالعات تمدنی در جلسه ای با آقای عبدی پور رئیس اداره بین الملل مرکز همکاری ها، به تشریح وضعیت تامین محتوای همایش گفتگوی فرهنگی در چشم انداز تمدنی ایران و جهان عرب ارائه داد.
در دیدار معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران مطرح شدتاکید بر لزوم حضور پررنگ بانوان در عرصه بین الملل
حسن عبدی پور مسئول دبیرخانه مجمع اندیشمندان ایران و جهان عرب صبح امروز در دیدار با خانم ظهیری معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران به ضرورت حضور پررنگ تر بانوان در مجمع اندیشمندان ایران و بالتبع آن در عرصه بین الملل تاکید کرد.
در دیدار با رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قم مطرح شدارائه راهکارهای افزایش هم اندیشی اعضای مجمع اندیشمندان ایران و جهان عرب
آقای حسن عبدی پور دبیر مجمع اندیشمندان ایران و جهان عرب صبح امروز با آقای عباس عزیزی رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات قم در خصوص راه های افزایش ارتباطات مجمع و دفتر نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات به بحث و گفتگو پرداختند.
در دیدار مسئولان پژوهشگاه با مسئولان موسسه الدلیل همکاری برای تولید محتوای دینی بومی شده براساس نیاز جامعه عراق
در دیدار مسئولان پژوهشگاه از موسسه الدلیل در روز دوشنبه، شیخ صالح الوائلی رئیس موسسه، به استفاده این موسسه از دلیل و عقلانیت برای گسترش علوم دینی و تولید محتوای دینی بومی شده مشترک با پژوهشگاه براساس نیاز جامعه عراق تاکید شد.
حسن محمدی – مدیر موسسه اندیشه ملل و اندیشه نور:تبلیغ به شیوه نوین برای عموم در میان کشورهای غیرفارسی زبان
در دیدار «حسن عبدی» دبیر مجمع اندیشمندان ایران و جهان عرب با «حسن محمدی تبار» مدیر موسسه اندیشه ملل و اندیشه نور، تبلیغ به 20 زبان به شیوه های نوین در میان عامه مردم را از اهداف بلند مدت این موسسه بر شمرد.
123>>>
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما