دانشگاه اصفهان
با حضور رئیس دبیرخانه مجمع اندیشمندان ایران و جهان عرب برگزار شد. همایش بین المللی مدیران گروه های عربی جهان در اصفهان نخستین همایش بین المللی مدیران گروه های عربی جهان با حضور استادان و محققان بیش از 11 کشور جهان و بیش از 200 نفر از پژوهشگران و تحلیل گران زبان جهان در تالار امام دانشکده زبان های خارجی دانشگاه اصفهان از چهارم تا پنجم اردیبهشت ماه در دانشگاه اصفهان برگزار شد. به گزارش دبیرخانه مجمع اندیشمندان ایران و جهان عرب، رییس دانشگاه اصفهان در مراسم آغاز به کار این همایش گفت: برگزاری این رویداد در قالب سیاست های بین المللی سازی و جهانی دانشگاه، زمینه مناسبی را برای فعالیت ها و همکاری های بعدی در زمینه گروه های عربی زبان فراهم می کند.
هوشنگ طالبی افزود: مدیران گروه های عربی دانشگاه های مختلف در این همایش به تبادل نظر و بررسی عقد تفاهم نامه برای توسعه روابط و بررسی برنامه های درسی خود برای تحصیل تعدادی از دانشجویان در دانشگاه های دیگر دارند.
در این همایش حسن عبدی پور، دبیر مجمع اندیشمندان ایران و جهان عرب، ضمن تشکر از تلاش مجدانه دکتر خاقانی رئیس محترم دانشگاه اصفهان، به ضرورت آموزش نوآورانه زبان عربی با محوریت گروه های آموزشی زبان عربی دانشگاه ها و حوزه های علمیه پرداخت. 

در ادامه دبیر مجمع اندیشمندان ایران و جهان عرب به تفصیل گزارشی از همایش های برگزاری شده و در حال اجرا ارائه کرد و به مهمترین برنامه های آینده مجمع اندیشمندان ایران و جهان عرب اشاره داشت که شامل   تحلیل، طراحی و پیاده سازی شبکه اجتماعی اندیشمندان جهان اسلام در دبیرخانه مجمع اندیشمندان ایران و جهان عرب،  راه اندازی یک فصلنامه به زبان عربی برای درج مقالات برتر اندیشمندان ایران وجهان عرب،  تشکیل کارگروه های تخصصی در هریک از مراکز عضو مجمع، برگزاری مجمع عمومی دبیرخانه مجمع، توسعه منطقه ای حوزه مخاطبان مجمع و طراحی جلسات گفتگویی با نخبگان حوزهای آسیایی مانند :شرق آسیا،آسیای میانه و شبه قاره هند،  استفاده از ظرفیت های رسانه ای وشبکه های ماهواره ای، ایجاد فرصت های مطالعاتی اندیشمندان عضو مجمع، تعریف پروژه های مشترک، ایجاد بانک جامع اطلاعاتی اندیشمندان ایران و جهان عرب، استفاده از کلیه قالب های گفتگو مانند  ویدئوکنفرانس، نشست های اقتراعی، سفرهای علمی، فرهنگی، کارگاها و... بود. 
در حاشیه این همایش مدیر اداره بین الملل با حضور در نمایشگاه ، ضمن ارائه گزارش فعالیت های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ، به معرفی آثار عربی در نمایشگاه پرداخت و دیدارهایی را با رئوسای  دانشگاه  اسلامی نجف و برخی کشورها دیگر داشت. 
منبع: دبیرخانه مجمع اندیشمندان ایران و جهان عرب
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما